Wat wil je repareren?
Veelgestelde vragen en antwoorden
- Waarom moet ik mijn volledige adres invoeren bij het selecteren van huishoudelijke apparaten en technologie?
De weergegeven workshops worden geselecteerd op basis van het verzorgingsgebied waarin ze opereren. Om er zeker van te zijn dat uw defecte apparaat binnen het werkgebied van de werkplaats valt, is de plaats van uitvoering, d.w.z. de exacte locatie van het defecte apparaat, belangrijk bij het zoeken naar geschikte workshops. Voor de klanten van WERTGARANTIE kan dit afwijken van de contractuele locatie.
- Wat betekent "Online reparatie boeken"?
Workshops die gratis reparatietijden op korte termijn aanbieden, kunnen deze optie tonen. Als u als klant een defecte apparaat hebt en een snelle reparatie wenst, kunt u zonder extra kosten gebruikmaken van de online afspraakboekingsservice van WERTGARANTIE.
- Ik kan geen optie vinden om online afspraken te maken op mijn locatie, waarom?
Helaas zijn er momenteel geen werkplaatsen in uw verzorgingsgebied die deze service voor uw apparaten aanbied. We werken aan een uitbreiding van ons aanbod naar heel Europa.
- Ben ik verplicht om een geboekte afspraak na te komen of hoe kan ik deze annuleren?
Natuurlijk heeft u de mogelijkheid om de geboekte afspraak te annuleren. Dit kan eenvoudig via een link in de bevestigingsmail van uw afspraak, of door telefonisch contact op te nemen met de workshop. Wij vragen uw begrip voor het feit dat annuleringen tijdig moeten worden doorgegeven.
- Neemt de workshop voor de afspraak nog telefonisch contact met mij op?
In principe is de workshop niet verplicht om telefonisch contact met u op te nemen. Het komt echter vaak voor dat de workshop vooraf wat details over de schade wil weten om ervoor te zorgen dat de reparatie efficiënt kan verlopen bij het eerste bezoek.
- Waar bevindt het eNo. zich op mijn apparaat?
Het eNo. bevindt zich in of op de unit. De locatie hangt af van het type apparaat en de fabrikant. Raadpleeg de handleiding voor de exacte locatie, aangezien verschillende fabrikanten verschillende plaatsingsmethoden kunnen hebben.
- Wat is een foutcode?
Moderne apparaten hebben een display waarop bepaalde informatie over de status van het apparaat wordt weergegeven. Bij een defect of storing kunnen dit ook foutcodes zijn. Ze beginnen vaak met een "F" en een cijfer in de bijlage. Deze code geeft de technicus een indicatie van het type defect dat mogelijk aanwezig is.
- Waarom is er een fout opgetreden tijdens het boeken?
De reservering van een afspraak die wordt geactiveerd door de selectie "Selecteer afspraak" is slechts gedurende een beperkte tijd geldig. Na afloop van deze periode wordt de afspraak weer beschikbaar gesteld voor andere klanten. Een permanente reservering zonder reservering zou in het nadeel zijn van andere zoekende klanten en is daarom niet toegestaan.
- Waar kan ik de algemene voorwaarden van de workshop vinden?
Voordat u de afspraak definitief boekt, wordt u gevraagd om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van de workshop. U vindt de algemene voorwaarden van de workshop ook terug in de bevestigingsmail van uw afspraak na het boeken. Als de workshop geen algemene voorwaarden heeft, zijn de wettelijke regels van toepassing. Dit wordt tijdens het boekingsproces aan u getoond.
- Verrekent de technicus de schade rechtstreeks met WERTGARANTIE namens mij als klant van WERTGARANTIE?
Alle workshops die in de werkplaatszoekfunctie worden weergegeven, zijn actieve partners van WERTGARANTIE en hebben doorgaans de mogelijkheid om bij een verzekeringsclaim rechtstreeks met WERTGARANTIE af te rekenen.
- Waarom staan niet alle workshops in Nederland in de zoekfunctie?
De WERTGARANTIE- zoekfunctie is een exclusieve service voor alle workshops die actief samenwerken met WERTGARANTIE. Het aantal garages breidt zich elke maand uit, waardoor we u steeds meer keuze kunnen aanbieden.
- Wat betekent kartonservice?
Sommige werkplaatsen bieden deze service aan, vooral bij reparaties van draagbare, maar gevoelige apparaten zoals volautomatische koffiezetapparaten. De workshop stuurt speciale verpakkingen naar hun klanten, zodat ze hun apparaat veilig kunnen inpakken en naar de workshop kunnen sturen. Bespreek de exacte procedure persoonlijk met uw werkplaats.