Service

Schade melden

Meld snel en eenvoudig de schade aan uw verzekerde toestel - u kunt dit op elk moment doen in ons klantenportaal. Hoe het precies werkt, vertellen we u graag hier. 

Is uw apparaat defect?

Informatie over de schadeafwikkeling vindt u ons ons klantenportaal. 

Eenvoudige schadeafwikkeling bij WERTGARANTIE

Is uw toestel defect?

In het WERTGARANTIE klantenportaal vindt u onze snelle en ongecompliceerde schadeafhandeling. U kunt de volgende toestellen indienen:

  • Smartphone
  • Tablet
  • Laptop

Heeft u schade aan een ander toestel? 

Dan zal de gespecialiseerde dealer u helpen: U kunt contact opnemen met één van onze partners bij u in de buurt, die u verder zal helpen met uw schadeclaim. 

Zo kunnen we u helpen:

  • Ga met uw defecte toestel en uw WERTGARANTIE contract naar de specialist.
  • U ontvangt het gerepareerde toestel zo snel mogelijk retour. Is reparatie niet mogelijk, dan draagt WERTGARANTIE bij aan de aankoop voor een vervangend toestel.
  • Koopt u ter plekke een vervangend toestel, dan wordt dit bedrag direct met elkaar verrekend.
  • Gemakkelijk, snel en veilig: WERTGARANTIE zorgt ervoor, dat u onbezorgd kunt genieten van uw toestel.


Met de uitgebreide service bij onze partners en bij WERTGARANTIE hebben wij een klanttevredenheid van meer dan 95% bereikt. We helpen u dus graag!

Gemakklijk. Goed. Verzekerd. Schade melden

Aanmelding klantenportaal

Log in of registreer in het klantenportaal. Kies dan 'een schade melden'. 

Toestel opsturen

Stuur uw defecte toestel gratis naar de reparateur of laat het ophalen. 

Reparatie/Vervanging

Uw toestel wordt bij de reparateur gecontroleerd en na een succesvolle reparatie weer terug gestuurd. 

Veelgestelde vragen Schaderapport - elektrische toestellen

Wat gebeurt er bij schade/diefstal?

Voor smartphones, laptops en tablets kunt u gebruik maken van ons eenvoudige en ongecompliceerde klantenportaal. Meld de schade in ons klantenportaal en aansluitend ontvangt u een gratis verzendlabel om het toestel ter reparatie op te sturen. Erkende reparateurs zullen uw toestel repareren en binnen enkele dagen heeft uw uw werkende toestel weer in handen. Voor alle andere verzekerde toestellen neemt u contact op met een WERTGARANTIE-partner in uw buurt. Zij zullen u verder helpen met de reparatie en de afwikkeling van de schade.
In geval van diefstal kunt u gebruik maken van de diefstalmelding in het klantenportaal. Daarvoor hebben wij een korte schriftelijke beschrijving van het voorval nodig, de orignele aankoopbon en een schriftelijk bewijs dat er binnen 48 uur aangifte bij de politie is gedaan. In het geval van een smartphone/tablet hebben wij ook een bewijs nodig dat uw mobiele telefoonaanbieder de SIM-kaart geblokkeerd heeft.

 

Wat is het eigen risico?

Alleen bij Smartphonepolis geldt een eigen risico van € 50,-. Indien u bij Smartphonepolis een diefstal- en cyberdekking heeft afgesloten, komt het eigen risico te vervallen. Bij All Risk Flex geldt geen eigen risico. 

Wat houdt de aankoopbijdrage in?

Als een reparatie niet meer mogelijk is of economisch niet zinvol, dan vergoedt WERTGARANTIE de dagwaarde van uw apparaat voor de aanschaf van een vervangend apparaat, tenzij de aankoopbijdrage hoger is (minimaal € 150,-). Na de eerste twee verzekeringsjaren stijgt de minimale aankoopbijdrage met € 25,- per jaar, wanneer er geen schade wordt geclaimd. Als de reparatie niet meer redelijk lijkt, dan wordt u door ons geïnformeerd dat u een aankoopbijdrage ontvangt. U heeft recht op betaling, zodra u kunt bewijzen dat u een nieuw toestel heeft gekocht. WERTGARANTIE maakt het bedrag dan zo snel mogelijk over. U kunt het nieuwe toestel ook rechtstreeks laten verrekenen met de aankoopbijdrage indien u dit bij één van onze partners koopt. Informeer hierover bij onze aangesloten dealers. 

Krijg ik de aankoopbijdrage ook zonder schade?

De aankoopbijdrage is een alternatief voor reparatie, dat niet meer mogelijk is of economisch niet zinvol. Voorwaarde voor het ontvangen van de aankoopbijdrage is dus een gedekt (economisch) totaal verlies van het toestel. Zonder een vooraf bekend totaal verlies, is de aankoopbijdrage niet beschikbaar. 

Mijn toestel is gestolen, wat moet ik nu doen?

De diefstal optie bij de WERTGARANTIE verzekering dekt het geval van diefstal. Op die manier krijgt u in geval van diefstal een deel van de kosten ter hoogte van de huidige waarde van het toestel. In geval van diefstal van het verzekerde apparaat, neemt u onmiddellijk, maar uiterlijk binnen een maand na de diefstal, contact op met de WERTGARANTIE-partner bij wie u het apparaat heeft gekocht, of met onze klantenservice.  In het geval van smartphones, laptops en tablets kunt u de diefstal melden via het klantenportaal. Houd bij elk contact het bewijs van aangifte bij de politie en de originele factuur bij de hand. De aangifte moet binnen 48 uur na het incident plaatsvinden. In het geval van mobiele apparaten moet u ervoor zorgen dat het IMEI-nummer in de aangifte en het bijbehorende bewijs wordt opgenomen. Bovendien bent u verplicht de SIM-kaart die met het toestel gestolen werd onmiddellijk te laten blokkeren, uiterlijk binnen een maand na de diefstal. Een bewijs hiervan is ook vereist.

 

WERTGARANTIE Service

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen? Als u het antwoord niet kon vinden onder de "Veelgestelde vragen", dan helpen wij u graag persoonlijk - per telefoon, e-mail of chat.