Veelgestelde vragen
Alle belangrijke vragen en antwoorden over de verzekeringsproducten van WERTGARANTIE vindt u snel en gemakkelijk op deze pagina.
Vragen en antwoorden over elektrische toestellen
Elektronica Schade en diefstal
- Wat gebeurt er bij schade/diefstal?
Voor smartphones, laptops en tablets kunt u gebruik maken van ons eenvoudige en ongecompliceerde klantenportaal. Meld de schade in ons klantenportaal en aansluitend ontvangt u een gratis verzendlabel om het toestel ter reparatie op te sturen. Erkende reparateurs zullen uw toestel repareren en binnen enkele dagen heeft uw uw werkende toestel weer in handen. Voor alle andere verzekerde toestellen neemt u contact op met een WERTGARANTIE-partner in uw buurt. Zij zullen u verder helpen met de reparatie en de afwikkeling van de schade.
In geval van diefstal kunt u gebruik maken van de diefstalmelding in het klantenportaal. Daarvoor hebben wij een korte schriftelijke beschrijving van het voorval nodig, de orignele aankoopbon en een schriftelijk bewijs dat er binnen 48 uur aangifte bij de politie is gedaan. In het geval van een smartphone/tablet hebben wij ook een bewijs nodig dat uw mobiele telefoonaanbieder de SIM-kaart geblokkeerd heeft.- Wat is het eigen risico?
Alleen bij Smartphonepolis geldt een eigen risico van € 50,-. Indien u bij Smartphonepolis een diefstal- en cyberdekking heeft afgesloten, komt het eigen risico te vervallen. Bij All Risk Flex geldt geen eigen risico.
- Wat houdt de aankoopbijdrage in?
Als een reparatie niet meer mogelijk is of economisch niet zinvol, dan vergoedt WERTGARANTIE de dagwaarde van uw apparaat voor de aanschaf van een vervangend apparaat, tenzij de aankoopbijdrage hoger is (minimaal € 150,-). Na de eerste twee verzekeringsjaren stijgt de minimale aankoopbijdrage met € 25,- per jaar, wanneer er geen schade wordt geclaimd. Als de reparatie niet meer redelijk lijkt, dan wordt u door ons geïnformeerd dat u een aankoopbijdrage ontvangt. U heeft recht op betaling, zodra u kunt bewijzen dat u een nieuw toestel heeft gekocht. WERTGARANTIE maakt het bedrag dan zo snel mogelijk over. U kunt het nieuwe toestel ook rechtstreeks laten verrekenen met de aankoopbijdrage indien u dit bij één van onze partners koopt. Informeer hierover bij onze aangesloten dealers.
- Krijg ik de aankoopbijdrage ook zonder schade?
De aankoopbijdrage is een alternatief voor reparatie, dat niet meer mogelijk is of economisch niet zinvol. Voorwaarde voor het ontvangen van de aankoopbijdrage is dus een gedekt (economisch) totaal verlies van het toestel. Zonder een vooraf bekend totaal verlies, is de aankoopbijdrage niet beschikbaar.
- Mijn toestel is gestolen, wat moet ik nu doen?
De diefstal optie bij de WERTGARANTIE verzekering dekt het geval van diefstal. Op die manier krijgt u in geval van diefstal een deel van de kosten ter hoogte van de huidige waarde van het toestel. In geval van diefstal van het verzekerde apparaat, neemt u onmiddellijk, maar uiterlijk binnen een maand na de diefstal, contact op met de WERTGARANTIE-partner bij wie u het apparaat heeft gekocht, of met onze klantenservice. In het geval van smartphones, laptops en tablets kunt u de diefstal melden via het klantenportaal. Houd bij elk contact het bewijs van aangifte bij de politie en de originele factuur bij de hand. De aangifte moet binnen 48 uur na het incident plaatsvinden. In het geval van mobiele apparaten moet u ervoor zorgen dat het IMEI-nummer in de aangifte en het bijbehorende bewijs wordt opgenomen. Bovendien bent u verplicht de SIM-kaart die met het toestel gestolen werd onmiddellijk te laten blokkeren, uiterlijk binnen een maand na de diefstal. Een bewijs hiervan is ook vereist.
Elektronica Vragen over uw contract
- Waarom WERTGARANTIE?
Als gespecialiseerde verzekeraar met meer 60 jaar ervaring in verzekeringen, reparatie van fietsen en e-bikes/pedelecs, consumentenelektronica, huishoudelijke apparaten en smartphones, bieden wij onze klanten altijd het beste product, de beste service en de beste prestaties. Vandaag profiteren 8 miljoen klanten van de WERTGARANTIE Group in Nederland grote delen van Europa van onze uitgebreide en op maat gemaakte oplossingen - en zijn meer dan tevreden over ons werk.
- Wat is verzekerd bij elektronische apparaten met de All Risk Flex?
Onze All Risk Flex Basis dekt de volgende schades:
- Materiaal-, constructie-, en productiefouten (na afloop van de fabrieksgarantie en naast de wettelijke rechten)
- Materiaalkosten, voorrijkosten en arbeidsloon
- Elektronische schade
- Valschade
- Water- en vochtschade
- Ondeskundig gebruik
- Implosie/explosie
- Brand- en blikseminslag
- Verstopping
- Kalkafzetting
De All Risk Flex Premiuim heeft daarnaast de volgende dekking:
- Slijtage
- Nalatigheid
- Lager- en motorschade
- Breuk van glaskeramiek
- Gevolgschades (bijv. beschadigde kleding of bedorven voedsel voor defect)
- Softwareupdates van TV's (eenmalig tot € 79,-)
- Data backup/gegevensherstel door defect van bijv. notebooks (tot max € 300,-)
Tot slot bieden we u optioneel de diefstal- en verliesdekking aan:
- Diefstal (inbraak, gewone diefstal of roof)
- Verlies van hoortoestel
Hier vindt u onze algemene verzekeringsvoorwaarden.
- Wat is bij Smartphonepolis verzekerd?
Onze uitgebreide dekking beschermt u tegen de volgende schade en de daaruit voortvloeiende kosten:
- Materiaal-, constructie- en productiefouten
- Materiaalkosten, verzendkosten en arbeidsloon
- Elektronische schade
- Valschade
- Water- en vochtschade
- Ondeskundig gebruik
- Implosie/explosie
- Brand- en bliksemschade
- Displaybreuk
- Technische defecten
- Vorstschade
- Bedieningsfouten
- Accudefecten
Optioneel bieden we daarnaast de diefstal- en cyberdekking aan:
- Diefstal (inbraak, diefstal of roof)
- Cyberdekking (o.a. misbruik betaalgegevens en misbruik shopping apps na diefstal)
Hier vindt u onze algemene verzekeringsvoorwaarden.
- Is de All Risk Flex Premium-optie het waard?
In de All Risk Flex Premium zijn schades door slijtage, nalatigheid en ongevallen gedekt. Tevens schade aan de inhoud van de wasmachine, droger of vriezer zijn gedekt. Verder geldt voor televisies een dekking voor het opnieuw instellen bij een kanaalwissel en gegevensherstel bij schade aan notebooks en desktops.
- Wat is niet verzekerd?
Niet verzekerd bij All Risk Flex worden:
- zaken die voor commerciële doeleinden worden gebruikt.
- drones
- grasmaaiers, robotmaaiers
- mobiele telefoons, smartphones,
- zaken met een aankoopwaarde van meer dan € 10.000,-
- zaken die reeds schade vertonen of defect zijn
Niet verzekerd worden bij Smartphonepolis worden:
- smarthphones, laptops of tablets met een aankoopwaarde van meer dan € 1.700,-
- zaken die reeds schade vertonen of defect zijn
- Hoe lang na de aankoop kan ik de verzekering afsluiten?
Er is geen limiet voor gebruikte apparatuur, behalve voor de Smartphonepolis (smartphones, laptops en tablets). Een Smartphonepolis kunt u tot 12 maanden na aankoop afsluiten. Voor alle verzekeringen geldt dat tijdens de aanvraag van de verzekering het te verzekeren toestel geen defect mag vertonen en in Nederland gekocht is.
- Welke prijs moet ik opgeven bij het afsluiten van een contract?
Vermeld de prijs van de originele factuur. Voor mobiele telefoons met een contract moet u rekening houden met de werkelijke waarde van het toestel op het ogenblik van de aankoop. Voor fietsen verzoeken wij u de prijs van de originele factuur te vermelden, inclusief de prijs van het slot.
- Hoe kom ik het IMEI-nummer van mijn toestel te weten?
Voer eenvoudig *#06# in de telefoon-functie van uw smartphone in en uw IMEI-nummer zal op het beeld verschijnen. Als uw toestel een vliegtuigmodus heeft, zorg er dan voor dat die gedeactiveerd is, anders wordt de IMEI mogelijk niet weergegeven. U kunt het IMEI-nummer ook vinden op de aankoopfactuur van uw toestel of het doosje.
- Is er een wachtperiode?
Voor elektronische apparaten bieden wij u gratis directe dekking. Dit betekent dat uw toestel beschermd is vanaf de datum waarop u het contract ondertekent.
- Kunnen zakelijke of refurbished toestellen verzekerd worden?
Het is mogelijk om zakelijke toestellen te verzekeren, mits deze zaken niet voor commerciële doeleinden wordt gebruikt. Van commerciële doeleinden is o.a. sprake als met de te verzekeren zaak geld wordt verdiend (bijv. door verhuur daarvan) of sprake is van bovengemiddeld gebruik (bijv. een wasmachine in een wasserette of kapperszaak, een volautomatisch koffiezetapparaat in de horeca, een televisie in een sportsbar of een computer in een internetcafé).
Refurbished toestellen kunnen bij ons verzekerd worden. Geeft u hierbij wel de aankoopprijs van de factuur aan waarvoor u het toestel hebt gekocht.
- Kan ik ook een toestel verzekeren dat al defect is?
Nee, schade die reeds bestaat voordat het contract gesloten is, is van de verzekeringsdekking uitgesloten. Het is dus helaas niet mogelijk defecte toestellen te verzekeren. U kunt uw toestel echter van tevoren laten repareren en dan een verzekering afsluiten. Hierbij hebben we dan wel de reparatiebon nodig.
- Waar geldt de dekking?
De verzekering is geldig in Nederland, maar ook voor tijdelijke reizen wereldwijd. In geval van reparatie moet het verzekerde voorwerp in Nederland gerepareerd worden.
- Wat is de looptijd van mijn contract?
Het contract wordt gesloten met een vaste looptijd van 12 maanden. Het contract wordt daarna telkens met 1 maand verlengd, tenzij u of wij het contract opzeggen.
Na de uitbetaling van de aankoopbijdrage in geval van een total loss voor een vervangend apparaat, gaat het contract verder op het vervangende apparaat. U kunt het contract schriftelijk opzeggen (per brief of per e-mail). U en wij kunnen de verzekeringsovereenkomst ook opzeggen na het optreden van een schadegeval.
- Welke toestellen heb ik verzekerd?
U kunt een overzicht van uw contracten bekijken in het klantenportaal in het contractencentrum onder "Mijn contracten".
- Wanneer en hoe kan ik mijn contract opzeggen?
De looptijd en de opzegtermijn van uw WERTGARANTIE verzekering hangen af van uw individuele contract. Raadpleeg daarom uw verzekeringspolis voor deze informatie. Bovendien kunt u alle informatie met betrekking tot uw contract bekijken in ons klantenportaal.
We geven u graag een voorbeeld: Met WERTGARANTIE All Risk Flex is de minimale looptijd 12 maanden. Daarna wordt de verzekering telkens met 1 maand verlengd, tenzij u het contract opzegt met een opzegtermijn van één maand.
U kunt uw contract op elk moment opzeggen via ons klantenportaal. Op dezelfde manier kunt u uw opzegging ook via ons contactformulier indienen.
- Is het mogelijk mijn contract op te zeggen zonder mij te registreren?
Ja, u kunt ons uw opzegging per e-mail sturen naar service.nl@wertgarantie.com, met vermelding van uw naam, adres en contractnummer. U krijgt een dan antwoord per e-mail.
- Hoe bereik ik WERTGARANTIE?
Telefonisch:
Door te bellen naar 088 - 2500 600 van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.
In de live chat (indien beschikbaar):
Via www.wertgarantie.nlPer e-mail:
via service.nl@wertgarantie.com
Elektronica Gegevens wijzigen
- Hoe kan ik de gegevens van mijn apparaat wijzigen of aanvullen?
Als klant van WERTGARANTIE kunt u de apparaatgegevens gemakkelijk veranderen wanneer u van toestel verandert, of aanvullen indien de informatie (nog) niet beschikbaar was. In het klantenportaal van WERTGARANTIE kunt u uw toestel in slechts enkele klikken wijzigen. Hiervoor moet u zich wel aanmelden of, als u dat nog niet gedaan heeft, registreren. Onze klantenservice controleert uw wijziging en zal u deze zo snel mogelijk bevestigen.
- Blijft de dekking intact indien ik het contract overdraag aan iemand anders?
Als het verzekerde apparaat van eigenaar verandert, kan de volledige dekking van WERTGARANTIE blijven gelden. Natuurlijk met alle rechten en plichten die daaruit voortvloeien. In dat geval moet u ons onmiddellijk de naam en het adres mededelen van de persoon die het contract wenst voort te zetten. De nieuwe verzekeringnemer moet een aanvraag voor overdracht ondertekenen. U kunt het formulier hiervoor aanvragen via service.nl@wertgarantie.com.
- Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
U kunt uw adres snel en gemakkelijk wijzigen via het klantenportaal. Het wijzigen van een adres betekent niet dat het contract overgedragen is op een ander persoon.
- Hoe kan ik mijn bankgegevens wijzigen?
U kunt uw bankgegevens gemakkelijk wijzigen via het klantenportaal in de rubriek "Mijn gegevens". In de toekomst zullen wij de dan premie voor uw WERTGARANTIE-verzekering incasseren via de nieuwe bankgegevens die u hebt ingevoerd.
Algemene vragen aan WERTGARANTIE
Algemeen Betaling
- Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
U kunt de premies gemakkelijk van uw rekening laten afschrijven via een automatische incasso, zodat u hier niet meer aan hoeft te denken.
- Hoe kan ik mijn bankgegevens wijzigen?
U kunt uw bankgegevens gemakkelijk wijzigen via het klantenportaal in de rubriek "Mijn gegevens". In de toekomst zullen wij de dan premie voor uw WERTGARANTIE-verzekering incasseren via de nieuwe bankgegevens die u hebt ingevoerd.
- Hoe kan ik een achterstallige premie betalen en ervoor zorgen dat de premies in de toekomst weer van mijn rekening worden afgeschreven?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Algemeen Registreren in het klantenportaal
- Hoe registreer ik mij in het klantenportaal?
Om altijd en overal van onze online diensten gebruik te kunnen maken, is een eenmalige registratie in het klantenportaal nodig. U ontvangt, na het aanvragen van de verzekering, automatisch een e-mail om u te registreren. Heeft u de e-mail niet ontvangen? Kijk eventueel in de spam-box of neem anders contact met ons op. We sturen u graag een nieuwe link toe.
- Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Als u uw wachtwoord vergeten bent, klikt u op "Wachtwoord vergeten" in het klantenportaal. Daar vult u uw contractnummer en postcode in. U ontvangt dan een e-mail met een tijdelijk wachtwoord waarmee u kunt inloggen en een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
- Mijn login op het klantenportaal mislukt. Wat kan ik doen?
Als het inloggen met uw huidige gegevens niet werkt, gaat u als volgt te werk:
- Wis de cache van uw browser en probeer het opnieuw.
- Probeer de functie 'Wachtwoord vergeten' om te kijken of er al een registratie is gemaakt door uw postcode in te voeren. Als er reeds een registratie bekend is, kunt u een nieuw wachtwoord instellen, waardoor de login weer goed zal werken. U ontvangt per e-mail een link voor een nieuw wachtwoord.
- Mocht dat niet lukken, neem dan contact op met onze klantenservice via service.nl@wertgarantie.com. Wij sturen u een nieuwe registratiemail of helpen u bij het vinden van een oplossing.
- Wanneer ik mij probeer te registreren in het klantenportaal, verschijnt er een foutmelding
Als registratie niet mogelijk is, wordt dit aangegeven met een foutmelding. Het is echter niet altijd duidelijk herkenbaar wat de registratie verhindert. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
- U heeft reeds een contract gesloten met WERTGARANTIE of met een partner van WERTGARANTIE.
- U bent al geregistreerd, maar hebt bij het sluiten van het contract andere persoonsgegevens ingevuld (dit gebeurt vaak bij echtgenoten en familieleden) Het e-mailadres is echter identiek. Om privacy redenen kan slechts één e-mailadres worden geregistreerd.
- U heeft geen e-mailadres opgegeven bij het sluiten van het contract of het is onjuist.
- Uw persoonsgegevens zijn in de tussentijd veranderd.
- Mocht het alsnog niet lukken, neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag.
- Mijn gekozen wachtwoord wordt niet geaccepteerd
Wij hechten veel belang aan de veiligheid van de gegevens. Om die reden dient het wachtwoord de volgende kenmerken te bevatten:
- Minstens acht tekens
- Maximaal 30 tekens
- Eén teken niet meer dan drie achter elkaar
- Moet een getal bevatten
- Moet een speciaal teken bevatten
- Moet een hoofdletter bevatten
- Moet een kleine letter bevatten
Algemeen Verzekering
- Hoe sluit ik een verzekering af?
Via de aanvraagmodule kunt u het apparaat zoeken wat u wilt verzekeren. Vervolgens kiest u de gewenste dekking en voert u de gegevens van het apparaat in. Daarna voert u uw persoonsgegevens en IBAN in. Controleer uw gegevens en sluit vervolgens de verzekering af. U ontvangt automatisch een bevestiging per e-mail, inclusief uw polisblad en verzekeringsdocumenten.
- Kan ik ook toestellen die in het buitenland gekocht zijn bij jullie verzekeren?
U kunt alleen apparaten bij ons verzekeren die in Nederland zijn gekocht.
- Is mijn premie inclusief assurantiebelasting?
Ja, uw premie is inclusief 21% assurantiebelasting.
Wilt u extra apparaten verzekeren?
Bescherm uw apparaten met de beste dekking van WERTGARANTIE. Sluit nu extra verzekeringen af voor extra apparaten en geniet van direct ingaande dekking.